? ??????????????Love Love Love? ????? ?? ???Rating: 4.7 (93 Ratings)??205 Grabs Today. 62127 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????12?? ?????Rorschach Reality? ????? ?? ???Rating: 4.2 (22 Ratings)??152 Grabs Today. 24678 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, June 24, 2008

Susahnya Nak Mula.....

Macam mana ya nak mulakan penulisan.. Bukan penulisan yang berat, isu sarat sampai kepala berat...Cuma isu2 mudah. Rasa nak menulis, rasa banyak cerita, rasa banyak idea, rasa banyak nak kongsi cerita (rasa?------> ada ke sebenarnya!). Tapi tak pandai nak mulakan.. Tak tau nak luahkan dalam bentuk tulisan...
Sahabat baik selalu suruh menulis. Tulislah apa saja, tulislah apa jua cerita, tulislah apa jua yang terlintas di kepala...Asal tulis. Tapi jawapan yang sering dia dapat "saya tak tau nak tulis apa...dan tak pandai menulis". Semangat dari dia tak pernah luntur untuk suruh saya mula menulis. Saya akan mula...hehehehehe....Katanya dia pernah baca apa yang pernah saya tulis, takde la teruk sangat...Ada potensi (ye ker?). So kena cuba la nampaknya ni.Moga lepas ni rajin2 la menulis..

* Tiada apa akan berakhir jika tiada permulaan...

1 comments:

Jankaulu said...

rasanya kita tak pilih gaya penulisan kita. hasil penulisan2 tulah gaya kita, bentuknya, cara penyampaiannya adalah mengambarkan kita.lama-lama nampaklah gaya penulisan tu. jangan bimbang.

pernah juga orang beri komen blog saya tidak serius. macam suka-suka katanya, katanya lagi saya mengetengahkan isu secara tak bersungguh2.

tapi itu pendapat dia, saya hormati. bak kata Adnan, blog kita kita tulislah selagi beretika.

kita tidak menulis untuk menyatakan kita hebat, utk cerita keburukan orang atau ada niat tersembunyi yang buruk. kita menulis kerana kita ada pandangan dan pendirian dalam sesuatu perkara.

kita menulis juga, sebagai catatan hidup kita. kita menulis untuk kita juga sebenarnya. so kalau ada orang nak letak gambar bekas kekasihnya yang lama masa tingkatan 5, kita tak boleh marah2. he he he

selamat menulis, yakin boleh.